Blogi

10. Huhtikuuta 2018

Yrityksesi on netissä, onko asiakaspalvelusi? – Henkilökohtaisen palvelun saatavuus on tärkeää myös verkkoasioinnin yhteydessä.

Mikko Luhtaniemi

mikko.luhtaniemi@enirofinland.fi

Entistä useampi meistä suomalaisista asioi verkossa. Taloustutkimuksella teettämämme asiakaspalvelututkimuksen mukaan valtaosa on asioinut yritysten kanssa netissä. Reilut kolme neljännestä on asioinut yritysten kotisivuilla tietokoneella ja mobiililaitteillakin jo 38%.  Verkkoasiointi on hieman mieluisampaa alle 50-vuotiaille sekä miehille.

Se, että yrityksellä on kotisivut tai verkkokauppa, on erittäin hyvä lähtökohta. Mutta kuten myymälässä myös verkossa pitäisi olla asiakaspalvelija tai myyjä paikalla. Henkilökohtaisen palvelun saatavuutta verkkoasioinnin yhteydessä pitää tärkeänä 75% niistä, jotka ovat asioineet tai asioisivat mieluiten verkossa!

Näiden tulosten valossa kehottaisin kiinnittämään huomiota seuraaviin:

  • Verkkosivustosi on helppokäyttöinen – myös mobiililaitteilla.
  • Asiakaspalvelusi yhteystiedot ja palveluajat ovat helposti löydettävissä.
  • Asiakaspalvelusi on saatavilla verkossakin silloin, kun asiakkaat siellä asioivat. Chatin suosio asiakaspalvelukanavana on vahvassa kasvussa, sitä kannattaa hyödyntää.

Autamme asiakasyrityksiämme tarjoamaan erinomaista palvelua omille asiakkailleen. Selvitimme jälleen Taloustutkimuksella marraskuussa 2017 teettämämme tutkimuksen avulla suomalaisten ajatuksia ja odotuksia asiakaspalveluille. Jatkossa luvassa lisää vinkkejä siitä, mitkä asiat ovat suomalaisille asiakaspalvelussa tärkeitä. Pysy kuulolla!

Etsitkö osaavaa asiakaspalvelukumppania?

Haluatko kuulla lisää suomalaisten odotuksista ja siitä, miten voisimme tukea yritystäsi asiakaspalvelun toteutuksessa ja kehittämisessä? Ota yhteyttä ja järjestetään tapaaminen!

Mikko Luhtaniemi

Asiakkuuspäällikkö

Olli Salmela

Olli Salmela

Myyntipäällikkö

Sulje