Huolehdi asiakkaistasi verkossa chat-asiakaspalvelijoidemme avulla

Chat-asiakaspalvelu2

Chat henkilökohtaisena asiakaspalvelukanavana verkossa

  • helppokäyttöinen ja luonteva palvelukanava verkkoasioinnissa
  • opastaa ja ohjaa verkkopalvelun käytössä
  • poistaa asioinnin ja oston esteet
  • vaikuttaa positiivisesti asiakastyytyväisyyteen sekä asiakasuskollisuuteen (Tutkimusten mukaan 75%:lle verkkoasiakkaista pitää tärkeänä henkilökohtaisen asiakaspalvelua verkkoasioinnin yhteydessä.)

Asiakkaat kaipaavat henkilökohtaista asiakaspalvelua myös verkossa – se hoituu helposti chat-asiakaspalvelijoidemme avulla!

Chat-asiakaspalvelijamme ovat kuin liikkeen myyjiä tai infotiskin työntekijöitä, joita voi lähestyä helposti pienenkin kysymyksen vuoksi.

Helppo ja nopea asiakaspalvelukanava, juuri silloin kun sitä tarvitaan

Verkossa asiointi ja ostaminen tapahtuu usein virka-ajan ulkopuolella, ja silloin yrityksesi kannattaa pitää putiikki auki ja asiakaspalvelijat paikalla. Chat-asiakaspalvelumme avulla se on helppo toteuttaa.

Chat-asiakaspalvelijoiltamme asiakkaasi voivat saman tien kysyä neuvoa, tiedustella lisätietoja palveluista ja tuotteista, niiden saatavuuteen ja toimitukseen liittyvistä asioista, hinta-, takuu- ja huoltotietoja sekä muita kysymyksiä, jotka ostotilanteessa usein askarruttavat – ja sen jälkeen suorittaa verkkoasiointinsa loppuun tai poistua tyytyväisenä hyvä asiointikokemus mielessään.


Mitä hyötyä chat-asiakaspalveluratkaisustamme on yrityksellesi?

Vastaa asiakkaittesi tarpeisiin

Asiakkaiden tarpeet ovat verkossa samat kuin missä tahansa kaupankäyntiin tai yrityksen kanssa asiointiin liittyvässä asiakaspalvelussa. Taloustutkimuksella teettämämme tutkimuksen mukaan verkossa asioivista asiakkaista 75% pitää tärkeänä henkilökohtaisen asiakaspalvelun saatavuutta verkkoasioinnin yhteydessä. Chat-palvelumme avulla yrityksesi voi tarjota henkilökohtaista asiakaspalvelua kustannustehokkaasti.

Poistaa asioinnin esteet

Verkko-ostos päättyy usein epäluuloihin luotettavuudesta tai asiakaspalvelun puutteeseen. Ostoksia keskeyttävät sekä kokemattomammat että kokeneet nettiostajat. Tyypillistä on, että asiakas ei saa apua lisätietokysymyksiinsä tai pääse verkkopalvelussa eteenpäin. Isossa mittakaavassa puhutaan merkittävästä summasta: asiakaspalvelun puute hukkaa Suomen verkkokaupasta miljardin.

Lisätietokyselyiden hoitaminen ja asioinnin etenemisen varmistaminen tapahtuu helposti chat-palvelumme avulla, ja chat-asiakaspalvelijamme voivat opastaa myös verkkopalvelun toimintojen käytössä.

Tukee ja auttaa kehittämään itsepalvelua

Jos yrityksesi asiakaspalvelustrategian tavoitteena on itsepalvelun lisääminen verkossa, chat-palvelumme on tätä tavoitetta erinomaisesti tukeva vaihtoehto, sillä tarvittaessa chat-asiakaspalvelijamme opastavat myös verkkopalveluiden käytössä. Henkilökohtaisen opastamisen lisäksi näin voidaan tunnistaa verkkopalvelun kehitystarpeita, joita ei pelkällä analytiikalla ja mittaamisella havaittaisi.

asiakaspalvelukumppani1

Ohjaa asiakkaita myös myymälöihin

Chat-asiakaspalvelusta asiakkaasi saavat tietoa tuotteiden saatavuudesta – löytyykö tuote esimerkiksi liikkeestä, josta he voisivat sen nopeasti hakea tai käydä sitä kokeilemassa. Chat-asiakaspalvelijamme voivatkin tarvittaessa ohjata asiakkaasi oikeisiin paikkoihin, kuten lähimpiin myymälöihin ja palvella niitä asiakkaita, jotka haluavat nähdä ja kokeilla tavaroita ennen ostoa.

Kasvattaa myyntiä

Henkilökohtainen asiakaspalvelu mahdollistaa myös konsultoivan myynnin yksittäisten asiakkaiden tarpeisiin. Chat-asiakaspalvelijamme voivat lisäksi kerätä ja jalostaa liidejä sekä ohjata ne eteenpäin myymäläänne tai asiantuntijoidenne käsiteltäväksi.

Chat-palvelumme tarjoama henkilökohtainen palvelu varmistaa onnistuneet asioinnit. Se myös vahvistaa yrityksesi ja palvelusi positiivista mielikuvaa sekä synnyttää luottamusta: yritystäsi on vaivatonta lähestyä ja mieltä askarruttaviin kysymyksiin saa vastaukset heti ja helposti.

Chat-palvelumme käyttöönotto on mutkatonta, ja osaavat palveluammattilaisemme tietävät, kuinka asiakkaat kohdataan eri palvelukanavissa. Chat-palvelun toiminnan lisääminen verkkopalveluunne on yksinkertaista, se ei edellytä monimutkaisia integrointeja.


Olli Salmela

Haluatko kuulla lisää chat-asiakaspalveluistamme?

Ota minuun yhteyttä!

Puh. 029 0100123