Asiakaspalvelu­ratkaisut

Ulkoistuksesta hyvään kumppanuuteen

Meille hyvä ulkoistus tarkoittaa asiakaspalvelukumppanuutta ja todellista yhteistyötä yrityksesi kanssa. Lähtökohtamme on aina määritellä ja löytää kunkin yrityksen tilanteeseen sopivin yksilöllinen ratkaisu.

Meillä on pitkä ja monipuolinen kokemus asiakaspalvelukumppanuuksista. Tiedämme, mitä onnistunut kumppanuus edellyttää, miten se käynnistetään ja kuinka sitä kehitetään pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaan kanssa.

Näin ulkoistus etenee kohti kumppanuutta

 Pohdi mitä ja milloin olet ulkoistamassa?
Koko asiakaspalvelu kerralla, osittain vaiko vaiheittain?

 Määrittele ulkoistuksen tavoitteet
Haetko parempaa laatua? Nopeampaa palvelua? Laajempia palveluaikoja? Kustannussäästöjä? Tukea uusien palvelukanavien käyttöönottoon?

 Kuvaa asiakaspalveluprosessi
Mihin aikoihin ja missä kanavissa palvellaan? Miten ja kuinka nopeasti vastataan? Mitä tietoja tarvitaan ja mistä ne löytyvät? Milloin kysytään lisätietoa yrityksesi omilta asiantuntijoilta?

 Toimintamalleista sopiminen
Määrittelemme yhdessä yrityksesi johdolla palveluratkaisun, tavoitteiden ja niiden mitattavuuden. Sovimme yhteistyömme toimintamallit, pelisäännöt ja vastuut.

 Perehdytys tuotteisiin ja palveluihin
Asiantuntijanne perehdyttää valmentajamme yrityksesi tuotteisiin ja palveluihin. Valmentajamme kouluttaa muun asiakaspalvelutiimin ja huolehtii sen jatkuvasta valmennuksesta.

 Ohjeistus ja tietojärjestelmät
Huolehdimme yhdessä yrityksesi kanssa ohjeistuksista ja avaamme pääsyn tarvittaviin tietojärjestelmiin.

 Palvelun aloitus
Sovimme milloin ja mitkä asiakaskontaktit eri kanavista ohjataan meille.

 Seuranta ja jatkuva kehitys
Seuraamme ja raportoimme kontaktien laatua, määriä ja aiheita. Asiakasrajapinnasta kerätyn tiedon perusteella kehitämme toimintaa jatkuvasti yhdessä yrityksesi kanssa.

Ota tästä käyttöösi kätevä Asiakaspalvelun lyhyt ulkoistusopas.

Lataa opas

 

Hyvän kumppanin tunnusmerkit

  • Ammattitaitoinen, koulutettu ja sitoutunut henkilöstö
  • Asiakaspalveluosaaminen ja -kokemus tarvittavissa asiakaspalvelukanavissa
  • Ymmärrys toimialasi erityistarpeista
  • Ammattimaiset prosessit myös vaihtelevien tai suurten volyymien hallintaan
  • Kyky reagoida nopeasti ja joustavasti palvelutarpeen mahdollisiin muutoksiin
  • Mahdollisuus palvella tarvitseminasi aikoina, tarvittaessa 24/7
  • Ratkaisulähtöisyys: asenne, että kaikkiin haasteisiin haetaan ratkaisu

Etsitkö erinomaista asiakaspalvelu­kumppania?

Haluatko kuulla lisää, miten voisimme tukea yritystäsi asiakaspalvelulle asetettujen tavoitteiden saavuttamisessa? Ota minuun yhteyttä ja järjestetään tapaaminen.

Sulje