Asiakaspalvelu­ratkaisut

Chat-asiakaspalvelijamme huolehtivat asiakkaistasi verkossa

Chat-asiakaspalvelun avulla voit tarjota asiakkaillesi henkilökohtaista palvelua verkossa, helpottaa asiointia ja verkko-ostamista, parantaa asiakastyytyväisyyttä ja lisätä myyntiä.

Verkkoasiointi päättyy usein asiakaspalvelun puutteeseen, asiakas ei saa vastauksia lisätietokysymyksiinsä tai apua verkkokaupan käyttöön. Chat-asiakaspalvelun avulla asioinnin ja ostamisen etenemisen varmistaminen on helppo toteuttaa: asiakkaasi voivat saman tien kysyä neuvoa, tiedustella lisätietoja palveluista ja tuotteista sekä niiden saatavuuteen ja toimitukseen liittyvistä asioista.

Me Sentraalilla hoidamme chat-asiakaspalvelua sujuvasti ja ammattitaidolla. Chat-asiakaspalvelijamme ovat kuin liikkeen myyjiä tai infotiskin työntekijöitä, joita voi lähestyä pienenkin kysymyksen vuoksi. He opastavat asiakkaitasi verkkoasioinnissa ja vastaavat hinta-, takuu- ja huoltokyselyihin sekä muihin kysymyksiin, jotka ostotilanteessa usein askarruttavat.


Chat-asiakaspalvelun hyödyt yrityksellesi ja asiakkaillesi

 Vastaa asiakkaittesi tarpeisiin Asiakkaiden tarpeet ovat verkossa samat kuin missä tahansa kaupankäyntiin tai yrityksen kanssa asiointiin liittyvässä asiakaspalvelussa. Chat-palvelumme avulla yrityksesi voi tarjota henkilökohtaista asiakaspalvelua kustannustehokkaasti.

 Poistaa asioinnin esteet Verkko-ostos päättyy usein epäluuloihin luotettavuudesta tai asiakaspalvelun puutteeseen. Isossa mittakaavassa puhutaan merkittävästä summasta, sillä on arvioitu, että asiakaspalvelun puute hukkaa Suomen verkkokaupasta miljardin vuodessa.

 Tukee ja auttaa kehittämään itsepalvelua Chat-asiakaspalvelijamme opastavat myös verkkopalveluiden käytössä. Se on samalla oiva keino tunnistaa verkkopalvelun kehitystarpeita, joita ei pelkällä analytiikalla ja mittaamisella havaittaisi.

 Ohjaa asiakkaita myös myymälöihin Chat-asiakaspalvelijamme voivat tarvittaessa ohjata asiakkaasi oikeisiin paikkoihin, kuten lähimpiin myymälöihin ja palvella niitä asiakkaita, jotka haluavat nähdä ja kokeilla tavaroita ennen ostoa.

 Kasvattaa myyntiä Henkilökohtainen asiakaspalvelu mahdollistaa konsultoivan myynnin yksittäisten asiakkaiden tarpeisiin. Chat-asiakaspalvelijamme voivat lisäksi kerätä ja jalostaa liidejä sekä ohjata ne eteenpäin myymäläänne tai asiantuntijoidenne käsiteltäväksi.

chat-asiakaspalvelu opas

Ota tästä käyttöösi kätevä oppaamme

Chat-asiakaspalvelu – Miksi kannattaa palvella verkossa ja miten se toteutetaan chatin avulla?

Tilaa opas

Hyvä asiakaskokemus vaatii asia- ja palveluosaamista

Chatin lisääminen on teknisesti helppoa, vain pieni lisäys yrityksesi verkkosivuille. Mutta pelkkä tekninen toteutus ei riitä, sillä kuten myymälässä tai puhelimessa, ammattitaitoiset ja osaavat asiakaspalvelijat ovat kaiken A ja O. Chat-asiakaspalvelijan tulee asiakaspalvelu- ja asiaosaamisen lisäksi omata hyvä kirjallinen ilmaisukyky ja ymmärrys kommunikaatiosta digitaalisissa kanavissa.

Osaavat chat-asiakaspalvelijamme toteuttavat asiakaspalvelusi juuri sinun yrityksesi tarpeiden mukaisesti. Asiakkaiden tarpeet ovat verkkoasioinnissa usein samankaltaisia kuin muissakin kanavissa ja chat-asiakaspalvelijamme ovat tottuneet auttamaan asiakkaita esimerkiksi seuraavissa asioissa:

  • Lisätietokyselyt tuotteista ja niiden ominaisuuksista
  • Tuotteiden saatavuuteen liittyvät tiedustelut
  • Toimitukseen tai noutoon liittyvät kysymykset
  • Hintatiedot, maksutavat ja -ehdot
  • Takuu- tai huoltokyselyt
  • Lisäpalveluiden tai tuotteiden konsultoiva myynti
  • Ajanvaraukset

Chat-asiakaspalvelijamme tukevat myös verkkoasionnin etenemisessä ja opastavat siihen liittyvissä kysymyksissä:

  • Mistä tuote löytyy?
  • Miten ostamisessa pitää toimia?
  • Onko tilaus varmasti kunnossa?

Haluatko kuulla lisää?

Kerron mielelläni tarkemmin chat-asiakaspalvelustamme, ota yhteyttä ja järjestetään tapaaminen.

Sulje