Asiakaspalvelu­ratkaisut

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa

Asiakkaasi ovat sosiaalisessa mediassa. Varmista, että tarjoat heille apua ja tukea myös siellä – aina kun he sitä tarvitsevat.

Kun asiakkaat haluavat lisätietoa tuotteesta tai palvelusta, he yhä useammin käyttävät yhteydenotossa sosiaalista mediaa. He jättävät yksityisviestin tai kirjoittavat julkisen viestin tai palautteen esimerkiksi yrityksen Facebook- tai Twitter-sivulle. Silloin on tärkeää reagoida nopeasti ja kuulla mitä asiakas haluaa sanoa.

Me Sentraalilla palvelemme asiakkaitasi sosiaalisessa mediassa ammattitaidolla yrityksesi nimissä. Hallitsemme myös erilaisten chat-keskustelujen sekä keskustelusivujen ja -palstojen moderoinnin sekä valvonnan yli kymmenen vuoden kokemuksella.


Miksi tarjota asiakaspalvelua sosiaalisessa mediassa?

 Asiakkaasi käyttävät sosiaalista mediaa
He viettävät keskimäärin kaksi tuntia päivässä sosiaalisen median parissa ja odottavat yrityksiltä läsnäoloa ja asiakaspalvelua myös siellä. Asiakkaat suosivat yrityksiä, jotka tarjoavat palvelua silloin kun he sitä tarvitsevat.

 He arvostavat nopeaa palvelua
Asiakkaasi eivät halua jonottaa kohtuuttomasti tai poukkoilla eri kanavissa etsimässä apua. Sosiaalisessa mediassa yrityksesi on mahdollista reagoida nopeasti ja vastata ripeästi, varsinkin jos rutiinit ja toimintamallit ovat hallussa.

 Palvelua tarvitaan myös iltaisin ja viikonloppuisin
Sosiaalisessa mediassa ollaan erityisesti iltaisin ja viikonloppuisin ja myös silloin tarvitaan asiakaspalvelua. Some-asiakaspalvelu on kustannustehokas tapa pitää putiikki auki ja tarjota palvelua, joka antaa asiakkaille apua juuri silloin, kun he sitä tarvitsevat.

 Yhteinen kanava kommunikaatiolle
Monet kokeilevat ensin yhteydenottoa sosiaalisen median kautta ja pettyvät, jos yhteydenottoihin ei vastata. Sosiaalisen median asiakaspalvelun avulla tarjoat kanavan yrityksesi ja asiakkaittesi väliselle kommunikaatiolle ja palautteelle sekä niiden seurannalle.

asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa opas

Ota tästä käyttöösi kätevä oppaamme

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa – Miksi se on tärkeää ja miten sitä kannattaa hoitaa?

Tilaa opas

Laadukas some-asiakaspalvelu on

 Saatavilla
Asiakkaat ovat sosiaalisessa mediassa ja moni ottaisi yhteyttä yrityksiin mieluiten siellä.

 Nopeaa
Asiakkaat arvostavat nopeita vastauksia ja sitä, ettei tarvitse jonottaa tai poukkoilla eri kanavien välillä.

 Tehokasta
Samaa kysymystä pohtivat voivat saada vastauksesta avun, vaikka se ensisijaisesti osoitetaan kysyjälle. Yksinkertaiset asiat voidaan hoitaa somessa samantien.

 Vuorovaikutteista
Hyvä mahdollisuus seurata ja kerätä palautetta sekä ratkaisuehdotuksia suoraan asiakkailta. Voit aktivoida keskusteluja ja osallistua niihin.

 Reaaliaikaista
Some-asiakaspalvelu toimii yritykselle myös ripeänä ilmoituskanavana, esimerkiksi vikatiedotteiden tai jakeluhäiriöiden osalta.

 Auttavaa ja opastavaa
Vinkkien, tuotetietojen, käyttöoppaiden ja opasvideoiden jakaminen on helppoa ja nopeaa sosiaalisen median kautta.

 

Asiantunteva some-asiakaspalvelumme

Tunnemme sosiaalisen median toimintamallit ja meillä on laaja kokemus some-asiakaspalvelusta ja moderoinnista. Teemme juuri sinun yrityksellesi sopivaa asiakaspalvelua.

  • Reagoimme yhteydenottoihin nopeasti ja asiantuntemuksella
  • Olemme läsnä tarvittaessa myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Hallitsemme sosiaalisen median toimintatavat
  • Vastaamme aina ystävällisesti ja huomaavaisesti
  • Puhumme asiakkaasi kielellä sosiaalisen mediaan sopivasti räätälöitynä
  • Vahvistamme asiakastyytyväisyyttä

Haluatko kuulla lisää?

Kerron mielelläni lisää sosiaalisen median asiakaspalvelustamme – ota yhteyttä ja järjestetään tapaaminen!

Sulje