Meille töihin

Tervetuloa tiimiin

Meitä on noin 250 osaajaa Helsingissä ja Kajaanissa. Vaikka tulemme erilaisista taustoista eri puolilta maata, meille kaikille on yhteistä positiivinen tekemisen meininki. Työskentely on rentoa, mutta tavoitteellista joukkuepeliä.

Organisaatiomme on matala ja istumme kaikki samalla areenalla. Kollegat ovat kädenojennuksen päässä ja esimiehet istuvat muiden joukossa valmiina auttamaan ja sparraamaan. Meille on tärkeää, että työmme on motivoivaa ja töissä on mukava olla.

Tutustu tuleviin kollegoihisi

Jyrki Moilanen, palvelupäällikkö, Kajaani

Jyrki työskentelee palvelupäällikkönä ja kiittelee mukavaa työyhteisöä. Paitsi työkaverit, Jyrkiä motivoivat työssä myös Sentraalin kasvun ja kehityksen myötä auenneet uudet haasteet.

– Sentraalia työpaikkana kuvaa parhaiten sana “me”. Olemme tiivis ja lämminhenkinen yhteisö, johon on helppo tulla mukaan. Tässä työssä tärkeää on kyky sopeutua muutoksiin ja oppia nopeasti uusia asioita. Työn monipuolistuminen on pitkälti omista haluista ja resursseista kiinni: uusiin työtehtäviin kuuluvat palveluprosessit on helppo oppia, mutta palo oman työn kehittämiseen täytyy löytyä itsestä.


Arja Huttunen, palveluneuvoja, Helsinki

Arja on vastannut talossa puheluihin jo pari vuosikymmentä. Numeropalvelun lisäksi hän on tehnyt tietokannan korjaustöitä sekä toiminut työnopettajana ja mentorina.

– Soittajat kyselevät puhelinnumerojen lisäksi mm. yritysten osoitteita ja aukioloaikoja, julkishallinnon yhteystietoja, junien ja bussien aikatauluja sekä erilaisten tuotteiden valmistajien, maahantuojien, jälleenmyyjien ja huoltoliikkeiden tietoja.

Antamalla tarkempaa tietoa Sentraalin käyttöön yritykset auttavat asiakkaita löytämään heidät sekä heidän tuotteensa ja palvelunsa.

– Kerran eräs soittaja oli menossa messuille. Ensin etsin sopivan bussiaikataulun. Sitten lähetin tekstiviestinä muutaman hotellin yhteystiedot karttalinkin kera ja hain netistä messujen osoite- ja aukioloaikatiedot. Lopuksi lähetin paikallisen taksintilausnumeron ja kerroin vielä paikallisen sääennusteenkin. Oli mukava olla avuksi.
Kiireisempinä päivinä ihanilta työkavereilta saa lisäpotkua. Mukava työyhteisö, esimiehet ja hyvä työnohjaus ovat arkipäivän kantava voima. Mekö paras numeropalvelu? Taitaa olla totta, koska meillä on ihan parhaat asiakkaat!


Matti Sattinen, tuotepäällikkö, Helsinki

Tuotepäällikkönä työskentelevä Matti on pitkänlinjan sentraalilainen. Yli kolmekymmentä vuotta kestänyt ura sai alkunsa 80-luvun alussa, kun kaverilta saatu vinkki kuljetti Matin töihin Sentraalin numeropalveluihin.

– Sentraalissa on aina vallinnut hyvä henki. Mahdollisuus kasvuun ja kehitykseen työtehtävissä sekä erinomaisen työporukan tuki ovat saaneet minut viihtymään talossa vuodesta toiseen.

Matin työtehtävät ja vastuut ovat kasvaneet osaamisen ja kokemuksen myötä. Hän on toiminut työnopettajana, vuorovastaavana, ryhmäesimiehenä, palvelupäällikkönä sekä IT- ja tuotekoordinaattorina. Tällä hetkellä hän työskentelee tuotepäällikkönä vastuualueinaan 0100100-palveluiden ylläpito ja kehitys.

– Varma, kehittyvä ja eteenpäin menevä työnantaja antaa mahdollisuuksia moneen. Halu kehittää sekä itseä että yritystä kuljettavat Sentraalissa eteenpäin, jos työntekijä niin tahtoo.


img_Heidi_Ryhanen

Heidi Ryhänen, markkinointipäällikkö, Helsinki

Heidi työskentelee Sentraalin markkinointipäällikkönä päävastuualueinaan brändin rakentaminen ja kehittäminen sekä palveluiden markkinointi kuluttajille ja yrityksille. Yli 20 vuotta sitten käynnistynyt ura sentraalilaisena alkoi palveluneuvojana.

– Olen elävä esimerkki siitä, että puheet uran rakentamisesta ovat totta. Mahdollisuudet avautuvat aina työntekijän omista resursseista sekä halusta omaehtoiseen kehittymiseen. Omalla kohdallani työnantaja on tukenut tätä tahtotilaa suhtautumalla myönteisesti ja kannustavasti kouluttautumiseeni.

Heidin ura kertoo, että Sentraaliin tullessaan työntekijän ei tarvitse olla valmis. Hänen tiensä on kulkenut palveluneuvojasta kouluttajaksi, tiimiesimiehestä tuotepäälliköksi ja markkinointisuunnittelijasta markkinointipäälliköksi.

– Myönteinen suhtautuminen sekä horisontaaliseen että vertikaaliseen etenemiseen Sentraalissa juontaa juurensa koko yrityksen halusta kehittyä. Panostamme vahvasti tulevaan ja kannustamme ihmisiä haastamaan itsensä. Sentraali on vaativa, mutta paljon mahdollisuuksia tarjoava työnantaja. Eräs erittäin merkittävä viihtymiseen liittyvä tekijä on se, että olen saanut matkan varrella aina uusia haasteita ja tehdä töitä valtavan upean jengin kanssa.

Johanna Hynynen, tiimivalmentaja, Helsinki

Johanna toimii tiimivalmentajana. Hän aloitti 80-luvun lopulla kesätyöntekijänä silloisen Helsingin Puhelinyhdistyksen vikakonttorissa.

– Vakituisena aloitin 1990. Olin pitkään palveluneuvojana numeropalvelussa ja nyt olen toiminut joitakin vuosia tiimivalmentajana. Työ on hyvin monipuolista sisältäen numeropalvelupuheluihin vastaamisen lisäksi mm. palveluneuvojien perehdyttämistä, valmentamista ja tukemista erinomaisen laadun varmistamiseksi.

– Uusien palveluneuvojien perehdyttäminen on ehdottomasti yksi miellyttävimmistä ja myös haastavimmista tehtävistäni. Perehdytysjakso on 6-8 päivän pituinen. Se sisältää eri hakujärjestelmiin tutustumista ja niihin liittyviä harjoituksia, asiakaspalveluun liittyviä pariharjoituksia, palveluneuvojien kuuntelua sekä puheluihin vastaamista.

– Olen viihtynyt todella hyvin nykyisessä tehtävässäni. Haasteita on sopivasti ja jokainen päivä on uusien asioiden oppimista ja oman osaamisen kehittämistä. Meillä on myös täällä hyvä porukka. Työyhteisö on joustava ja toimiva ja ilmapiiri on kannustava ja rento. Usein meillä on myös todella hauskaa mikä lisää työn mielekkyyttä.


Hannele Taurovaara, palveluneuvoja, Kajaani

Hannele työskentelee useiden asiakasyritysten asiakaspalveluissa. Hän palvelee sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita ja on tekemisissä myös esim. eri virastojen sekä jälleenmyyjien kanssa.

– Työpäiväni ovat vaihtelevia. Käyn esimerkiksi puhelimitse läpi asiakkaan kanssa hänen laskuaan. Seuraavassa hetkessä vastaan sähköpostitse tulleisiin tiedusteluihin ja sitten teenkin jo kauppaa asiakkaan kanssa tai käännän asiakaskirjettä. Kaikissa tilanteissa varmistan, että asiakas saa kokonaisvaltaista palvelua niin, että hänen odotuksensa ylittyvät. Mottoni on Yes-I-Can!
Sentraali kannustaa jatkuvaan oppimiseen ja pyrkii huomioimaan työntekijöidensä erikoisosaamisen. Hannele, joka on viettänyt suurimman osan elämästään ulkomailla, pääsee esimerkiksi hyödyntämään työssään kielitaitoaan.

– Sentraalilla on helppo olla oma itsensä ja kynnys kysyä neuvoa on matala. Toisten kannustaminen on herkässä ja myönteisen palautteen antaminen tapahtuu luonnollisesti. Yhteenkuuluvuuden tunne on vahva ja monesti meillä on hauskaa työkavereiden kesken sekä töissä että työn ulkopuolella. Teen vuorotyötä ja perheellisenä iloitsen siitäkin, miten hyvin työvuorojen vaihtaminen tarvittaessa onnistuu. Nautin myös vaihtelevista vuoroista. Tullessani esimerkiksi iltavuoroon hyödynnän aamut joko ulkoilemalla tai viettämällä aikaa lasteni kanssa. Työ on hyvä vastapaino perheelle ja päinvastoin.


Elisa Föhr, palveluneuvoja, Kajaani

Elisa aloitti Sentraalilla kesällä 2010 palveluneuvojana. Hänen tehtäviinsä kuuluu asiakkaiden palveleminen sosiaalisessa mediassa, chat- ja keskustelusivujen moderointi, sähköpostipalautteiden käsittely sekä puhelinpalveluihin vastaaminen.

Elisa aloitti tiimivalmentajana syksyllä 2015. Vanhojen tuttujen työtehtävien lisäksi hänen vastuulla on nykyisin uusien työntekijöiden koulutus, ohjeiden ja vastausmateriaalien päivitys sekä huolehtiminen siitä, että tiimissä on kaikki hyvin.
Kun Elisalle tarjottiin tiiminvalmentajan paikkaa, ei hän epäröinyt hetkeäkään.  Elisan mukaan on mukavaa päästä jakamaan omaa osaamistaan uusille työntekijöille ja hän kaipasikin lisää uusia haasteita.

– Koulutuksessa käymme ensin asioita läpi teoriassa, jonka jälkeen siirrymme käytännön tekemiseen. Tässä vaiheessa istun vieressä neuvomassa mitä, miksi ja millä tavalla tehdään. Koulutuspäivinä käymme työtehtävät erillisinä osioina läpi. Varsinaisissa harjoitusvuoroissa kaikki tehtävät yhdistetään, jotta harjoittelijalle jää kokonaiskuva siitä, kuinka asioita kannattaa jäsentää vuoron aikana.

Palveluneuvojan työssä tarvitaankin rentoa ja positiivista asennetta, huumorintajua sekä kykyä ratkaista ongelmia ja kuunnella asiakasta.

– Viihdyn Sentraalilla, koska meillä on mahtava työyhteisö, rento ilmapiiri ja tuemme toisiamme. Olen päässyt tutustumaan työn kautta mielenkiintoisiin asioihin ja ihmisiin. Työtehtävät ovat monipuolisia ja ajan oppii jotain uutta, joten homma ei käy tylsäksi.