23. Huhtikuuta 2018

Hyvän asiakaspalvelukokemuksen rakennuspalikat: palvelun saatavuus, asiantuntemus, asioiden hoituminen ja ystävällisyys

Olli Salmela

Olli Salmela

olli.salmela@enirofinland.fi

Lähtökohta onnistuneelle asiakaspalvelukokemukselle on se, että asiakaspalvelua on ylipäätään saatavilla: Asiakaspalvelun yhteystiedot löytyvät helposti. Palvelua on tarjolla niissä palvelukanavissa, joita asiakkaasi mieluiten käyttävät ja juuri silloin, kun asiakkaasi haluavat asioida.

Arvostan sitä, että asiakasta kohdellaan kunnioittavasti, kuunnellaan ja suhtaudutaan rakentavasti hänen asiaansa. Osa asiakaspalveluiden työntekijöistä ei malta kuunnella eikä perehtyä asiaan.

– Mies 35-49-v

Kun olemme yhteydessä yritysten asiakaspalveluun, tutkitusti* useimmille meistä suomalaisista kaikkein tärkeintä on saada asiantuntevaa palvelua. Tätä pitää erittäin tärkeänä 88% suomalaisista. Asiakaspalvelussa asiantuntemus on välttämätöntä, jotta asiat tulevat kerralla hoidetuksi. Asioiden hoitumisen lisäksi lähes yhtä tärkeää on se, että asiakaskohtaaminen hoidetaan ystävällisesti.

Jokainen asiakaskohtaaminen on tärkeä ja palvelukokemus vaikuttaa paitsi mielikuviin myös asiakkaiden tuleviin valintoihin. Panostamalla asiakaspalveluun ja ihan jokaiseen asiakaskohtaamiseen varmistat, että sinun yrityksesi erottuu edukseen ja voittaa puolelleen myös uusia asiakkaita.

Me Sentraalissa autamme asiakasyrityksiämme saavuttamaan asiakaspalvelulle asetetut liiketoimintaa tukevat tavoitteet ja tarjoamaan erinomaista palvelua omille asiakkailleen. Tunnistaaksemme suomalaisten asiakaspalveluihin kohdistuvia tarpeita ja odotuksia teetimme Taloustutkimuksella marraskuussa 2017 asiakaspalvelututkimuksen*. Blogeistamme löydät lisää vinkkejä siitä, mihin asioihin asiakaspalvelussa kannattaa kiinnittää huomiota.

 

#asiakaspalvelukokemus #hyväasiakaspalvelu #tutkimus #asiakaspalvelukumppani

Ota yhteyttä!

Haluatko kuulla enemmän suomalaisten odotuksista ja siitä, miten voisimme tukea yritystäsi asiakaspalvelun toteutuksessa ja kehittämisessä? Kerromme mielellämme, ota yhteyttä ja järjestetään tapaaminen!

Pyydä yhteydenottoa
Olli Salmela

Olli Salmela

Myyntipäällikkö

Mikko Luhtaniemi

Asiakkuuspäällikkö

Puh. 029 0100123