21. Helmikuuta 2021

Jätehuollon kevätruuhka lähestyy, oletko valmis?

Olli Salmela

Olli Salmela

olli.salmela@enirofinland.fi

Kunnallisten ja alueellisten jätehuoltoyritysten kiireinen kevätkausi lähestyy kovaa kyytiä. Maalis-toukokuussa asiakaspalvelut tuppaavat helposti ruuhkautumaan kun kevätsiivoukset, piha- ja puutarhatyöt ja kesämökkien kuntoon laittamiset alkavat.

Tyypillisiä yhteydenottojen aiheita jätehuollon asiakaspalveluun

Asiakaspalveluun otetaan keväisten touhujen aikaan yhteyttä mm. lajittelusta, jäteasemien aukioloajoista ja puutarhajätteen vastaanottamisesta sekä laskutukseen liittyvistä asioista.

Mökkiläisiä askarruttaa kesämökkien jätehuolto: miten sinne saa jätehuollon, minne jätteitä voi viedä, kuinka paljon kaikki maksaa. Kyselyjä tulee kun tyhjennystä ei ole tehty tai tarvitaan lisätyhjennys sekä aluekeräyspisteiden lajitteluohjeista.

Onko organisaatiosi asiakaspalvelu valmistautunut?

Vielä on hyvää aikaa varautua tai pyytää kumppanilta apuja.

Meillä on Sentraalilla yli 350 osaavaa asiakaspalvelun ammattilaisia takaamassa vahvaa asiakaspalvelu- ja kanavaosaamista. Meidän avulla asiakaspalvelun skaalautuminen ruuhkahuippujen aikaan on erinomaista.

Palveluaikoja on meidän kanssa helppo laajentaa – ruuhka-aikoina neuvontaa kaivataan puhelimitse ja muidenkin kanavien kautta myös iltaisin eikä virka-aikana vastaaminen riitä asiakkaiden tarpeisiin.

Esimerkiksi Kainuun jätehuollon kuntayhtymä Ekokympin kanssa olemme laajentaneet asiakaspalvelua chat-asiakaspalvelulla, joka on arkisin auki klo 20 saakka ja sitä hoitavat meidän asiantuntevat asiakaspalvelijamme.

Toimialan tuntevasta kumppanista luotettavaa apua

Meillä on Sentraalissa vankka kokemus asiakaspalvelusta jätehuollon toimialalla ja olemmekin luottokumppani jo usealle alan toimijalle. Ekokympin kanssa olemme tehneet menestyksellistä yhteistyötä jo yli kymmenen vuotta (lue yhteistyöstä tarkemmin tästä).

Miksi jätehuollon toimialan tuntemus tekee meistä oivallisen kumppanin:

  • Kun tuntee loppuasiakkaiden tarpeet ja tyypilliset yhteydenottojen aiheet, varmistaa se jo osaltaan onnistunutta asiakaspalvelukokemusta: pystymme auttamaan asiakkaita nopeasti heti ensimmäisellä yhteydenotolla.
  • Sesonkien vaikutusten ymmärtäminen edistää resurssitarpeiden ennakointia ja antaa hyvän valmiuden asiakaspalvelun ruuhkahuippujen hoitamiseen
  • Jätehuollon toimialan säännösten, lainsäädännön ja ohjeistuksen seuraaminen yhdessä asiakkaidemme kanssa luo meille vahvaa osaamispohjaa loppuasiakkaiden kysymysten ratkaisuun.
  • Säännösten, lainsäädännön ja ohjeistuksen seuraaminen auttaa meitä myös ennakoimaan ja varautumaan asiakaspalvelun ruuhkahuippuihin, esimerkiksi lajittelusäännösten ja ohjeistuksien muuttuessa.
  • Pitkä kokemus alalla käytössä olevista tyypillisimmistä IT-järjestelmistä tarkoittaa pienempiä panostuksia järjestelmäkoulutuksiin uuden yhteistyön alkaessa.

Hoidetaan kevätruuhkaa yhdessä

Asiantuntevat ja ystävälliset asiakaspalvelijamme ovat valmiina neuvomaan asiakkaitasi kevätruuhkan aikana. Hoidamme asiakaspalvelua kaikissa kanavissa ja voimme auttaa sinunkin jätehuollon organisaatiota puhelimitse, sosiaalisessa mediassa, chatissä ja sähköpostilla.

Ota yhteyttä!

Haluatko kuulla lisää miten voisimme tukea organisaatiotasi jätehuollon asiakaspalvelun hoitamisessa? Ota minuun yhteyttä ja järjestetään tapaaminen.

Pyydä yhteydenottoa
Olli Salmela

Olli Salmela

Myyntipäällikkö

Puh. 029 0100123