Tiedotteet

2. Toukokuuta 2018 Tiedote

Eniro Finland ostaa Elisan yritysasiakkaiden ulkoistetun asiakaspalvelun ja puhelunvälityksen liiketoiminnan

Tiedotusvälineille 2.5.2018 klo 11.00

Kauppa vahvistaa Eniron asemaa Suomen johtavana contact center -palveluiden tarjoajana, Elisa jatkaa contact center järjestelmätoimittajana

Oy Eniro Finland Ab on ostanut Elisa Oyj:n yritysasiakkaiden ulkoistetun asiakaspalvelun ja puhelunvälityksen liiketoiminnan. Kauppa vahvistaa merkittävästi Eniron asemaa Suomen johtavana contact center -palveluiden tarjoajana ja kehittäjänä. Muutoksella ei ole vaikutuksia asiakkaiden palveluun.

”Strategiamme on kasvattaa asiakaspalveluratkaisujen liiketoimintaa osana laajaa tarjoamaamme. Kaupan myötä nousemme uuteen kokoluokkaan, lisäksi saimme paljon alan ehdotonta huippuosaamista. Tämä osaaminen auttaa meitä kehittämään entistä parempia palveluita, jotka vastaavat asiakkaidemme ja heidän asiakkaidensa tarpeisiin nopeasti muuttuvassa markkinassa”, Oy Eniro Finland Ab:n toimitusjohtaja Kaj Lindholm sanoo.

”Tehty kauppa vahvistaa entisestään Eniron asemaa ja kasvua Suomessa. Contact center -palvelut ovat merkittävässä roolissa Eniron Voice-liiketoiminnassa, johon kuuluvat lisäksi numeropalvelut. Myös mahdollisuutemme tarjota asiakaspalveluratkaisuja asiakkaillemme sekä Suomessa että Ruotsissa paranevat”, toteaa Eniro-konsernin toimitusjohtaja Örjan Frid.

Eniro markkinoi asiakaspalveluratkaisujaan Suomessa Sentraali-brändillä. Palveluvalikoimaan kuuluvat yritysten ja organisaatioiden asiakaspalvelu, tekniset tukipalvelut, puhelunvälitys, moderointi, myynti ja asiakkuudenhoito – kaikissa kanavissa, missä ja milloin tahansa.

Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen 60 työntekijää Tampereella ja Turussa siirtyvät Elisalta Enirolle ns. vanhoina työntekijöinä. Toimipisteiden henkilöstökapasiteetti on noin sata henkilöä, koska osa palveluissa työskentelevistä on vuokratyösuhteessa olevaa henkilöstöä.

Asiakaspalveluratkaisut ovat Eniron ydinosaamista. Eniron toimintatapa perustuu kiinteään kumppanuuteen: ratkaisujen suunnittelu ja kanavavalinnat lähtevät aina asiakkaan liiketoiminnan ja kuluttajien käyttäytymisen syvällisestä ymmärtämisestä. Edistyksellisten asiakaspalveluratkaisujen kysyntää nostaa muun muassa verkkokaupan kasvu.

”Enirolla on erinomaiset valmiudet kehittää edelleen ulkoistettua asiakaspalvelua ja puhelunvälitystä Elisan keskittyessä digitaalisiin tietoliikenne- ja IT-palveluihin, mukaan lukien contact center, asiakaspalvelu- ja CRM -järjestelmät. Rekrytoimme tänä vuonna yli 100 digitaalisten palveluiden ammattilaista, kertoo Elisan Yritysasiakkaat -yksikön liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Anssi Okkonen.

Liiketoimintakaupan lisäksi Eniro ja Elisa ovat sopineet laajemmasta kumppanuudesta. Contact center -palvelut ovat Eniron ydinosaamista, ja yhtiöllä on niissä erittäin korkea asiakastyytyväisyys. Tätä asemaa halutaan kaupalla ja kumppanuudella entisestään vahvistaa.

 

Lisätietoja:

Oy Eniro Finland Ab (Sentraali), Kaj Lindholm, toimitusjohtaja, puh. 050 552 0740, kaj.lindholm@enirofinland.fi

Elisa Oyj, Anssi Okkonen, johtaja, liiketoiminnan kehitys, puh. 050 506 5510, anssi.okkonen@elisa.fi

 

Eniro Finland  / Sentraali – onnistuneita asiakaskohtaamisia. Hoidamme asiantuntemuksella asiakasyritystemme asiakaspalveluita, teknisiä tukipalveluita, moderointia, myyntiä ja asiakkuudenhoitoa sekä puhelinvaihteita. Toimimme siellä missä asiakkaatkin. Palvelemme puhelimitse, sähköpostilla, web-sivujen kautta, sosiaalisessa mediassa, chattaillen – missä ja milloin tahansa, tarvittaessa 24/7. Tuotamme myös kaikkien suomalaisten elämää helpottavia 0 100 100 -palveluita sekä 118 Numeropalvelua. Yritysasiakkaille tarjoamme parempaa löydettävyyttä ja myyntiä edistäviä 0100100-mediaratkaisuja. Meitä enirolaisia on noin 250 Helsingissä, Kajaanissa ja Tampereella. Olemme osa Nasdaq Tukholman pörssissä noteerattua Eniro-konsernia, jolla on noin 1600 työntekijää Pohjoismaissa ja Puolassa. Lisätietoja meistä: www.sentraali.fi

 

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja digitaalisten palveluiden yritys, jonka päämarkkina-alueet ovat Suomi ja Viro. Palvelemme yli 2,8 miljoonaa asiakasta, joilla on yli 6,2 miljoonaa liittymää. Tarjoamme ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen, sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan digitalisoimiseen ja tuottavuuden parantamiseen. Markkinajohtajana olemme edelläkävijä myös uusien verkkoteknologioiden ja -innovaatioiden, kuten 5G:n, kehittämisessä. Yhteistyö mm. Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on noin 190 000. Liikevaihto vuonna 2017 oli 1,79 miljardia euroa ja henkilöstöä 4 700 13 maassa. www.elisa.fi, Facebookissa (@elisasuomi) ja Twitterissä (@ElisaOyj).