29. Syyskuuta 2015 Tiedote

Sentraali sijoittui hienosti Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa

Osallistuimme tänä vuonna ensimmäistä kertaa Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan 262 muun yrityksen kanssa ja näistä kilpailuun osallistuneiden 85 yrityksen joukosta sijoituimme heti hienosti seitsemänneksi. Väitän, ettei tulos syntynyt vahingossa. Meille kaikki työntekijät, kesätyöntekijät mukaan lukien, ovat aina olleet tärkeitä.

Vastuullinen työnantaja tarjoaa vastuullista kesäduunia

Koska hoidamme asiakaskohtaamisia läpi vuoden, seitsemänä päivänä viikossa ja vuorokauden ympäri, tarvitsemme palveluammattilaisia myös loma-aikoina. Kesätyöntekijät ovat siksi meille erityisen tärkeitä. Tarjoamme joka vuosi työtä kymmenille nuorille, ja aivan kuten kaikki muutkin työntekijät, perehdytämme kesätyöntekijät huolella.

Varmistamme, että jokainen työntekijämme saa tarvittavan koulutuksen, tuen ja työkalut, jotka mahdollistavat kehittymisen asiakaskohtaamisten huippuammattilaiseksi. Perehdytyksen jälkeen jokainen kesätyöntekijä saa työkavereiden lisäksi oman nimetyn mentorin tukemaan niin työn tekemisessä kuin työyhteisöön ja toimintatapoihin tutustumisessa.

Hyvässä asiakaspalvelussa on aina kyse aidosta, välittävästä ja inhimillisestä kohtaamisesta. Sellaiset eivät kuitenkaan synny vahingossa, vaan vahvan osaamisen, asiantuntijuuden ja sitoutumisen kautta. Teemme paljon töitä hyvän perehdytyksen, koulutuksen, jatkuvan valmennuksen ja reilun ilmapiirin eteen, jotta varmistaisimme parhaan mahdollisen osaamisen, vahvistaisimme asiantuntijuutta ja tukisimme sitoutumista.

Kun kesätyöjakson jälkeen olemme keränneet palautetta, kiitosta onkin tullut erityisesti perehdytyksestä, hyvästä ilmapiiristä sekä avuliaista työkavereista:

“Perehdytys oli paras, mitä olen ikinä missään työpaikassa saanut. Kaikkiin kysymyksiin sai vastauksen, eikä työtä tarvinnut aloittaa epävarmalla ololla.”

“Todella kattava koulutus, joka antoi hyvän pohjan työnteolle.”

“Aina jos apua on tarvinnut, sitä on saanut. Apua on tarjottu myös ilman kysymistä, kehittymistä on seurattu ja kokonaisuudessaan on jäänyt tunne, että tekemisistäni ollaan oltu kiinnostuneita.”

“Mukavinta olivat mukavat työkaverit, hyvä työilmapiiri, helposti lähestyttävät esimiehet, joustavat työajat ja mukavat asiakkaat.”

Kesätyöntekijät ovat yritykselle mahdollisuus

Kesätyöntekijät ovat meille tärkeitä myös tulevaisuuden kannalta. Nuorelle kesätyön hankkiminen on yksi vuoden jännittävimmistä asioista, ja kesätyön kautta nuori luo ensimmäiset konkreettiset käsityksensä työelämästä, eri aloista ja ammateista. Työnantajilla onkin silloin ainutkertainen tilaisuus tehdä hyvä ensivaikutelma tulevaisuuden tuloksentekijöihin ja ansaita hyvä maine nuorten keskuudessa.

Vastuullinen kesäduuni 2015 -kampanjan kilpailuun osallistuneiden 85 yritysten kesätyöntekijät arvioivat työnantajiaan mm. työnhakuprosessin, perehdytyksen, työtehtävien mielekkyyden ja tasapuolisuuden perusteella. Näiden arviointien pohjalta Sentraali sijoittui pienten ja keskisuurten yritysten kilpailussa hienosti seitsemännelle sijalle!

Vastuullinen kesäduuni 2015 -kampanja haastoi työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja. Kampanjan ytimessä ovat hyvän kesätyön periaatteet, joiden avulla sekä kesätyöntekijä että työnantaja hyötyvät enemmän kesätyökokemuksesta. Lisätietoja kampanjasta.