Toimiva ja huoleton asiakaspalvelukumppanuuden aloitusmalli

Yhteistyö ja onnistunut asiakaspalvelun ulkoistus lähtee liikkeelle aloitusvaiheesta. Olemme kehittäneet selkeän, asiakkailtammekin kiitosta saaneen aloitusmallin kymmenien asiakaspalvelukumppanuuksien tuoman kokemuksen avulla.

Tehdään yhdessä asiakkaillesi erinomainen asiakaspalvelukokemus ja maksimoidaan asiakaspalvelun arvo liiketoiminnallesi!


Toimiva aloitusmalli luo vahvan pohjan onnistuneelle asiakaspalvelun ulkoistukselle

Autamme ja ohjaamme yritystäsi koko aloitusvaiheen läpi. Tavoitteenamme on tehdä kerralla ja järjestelmällisesti pohjatyö, joka kantaa kohti jatkuvaa asiakaspalvelun kehittämistä. Yhteistyön käynnistystä ohjaa hyvin valmisteltu, suunniteltu ja dokumentoitu asiakaspalvelun ulkoistus- ja ohjaussuunnitelmamme.

Aloitusvaiheen aikana sisäistämme liiketoimintasi ja sen tavoitteet, asiakkaan tuotteet ja palvelut, määritämme ja sovimme yhdessä toimintamallit, kanavat sekä palveluajat, koulutamme palveluneuvojat ja valmentajat sekä luomme tarvittavat tekniset yhteydet.

Kolme selkeää vaihetta

Aloitusmalli jakautuu kolmeen vaiheeseen: 1. suunnittelu, 2. perehdytys ja palvelun siirto, 3. käyttöönotto. Jokainen vaihe sisältää hyvin dokumentoidut ja ohjeistetut tehtävät. Ulkoistuksen aloitus etenee näiden vaiheiden kautta kohti testattua ja hiottua asiakaspalvelukumppanuutta.

Asiakaspalvelun käynnistysmalli

Meille hyvä ulkoistus tarkoittaa asiakaspalvelukumppanuutta ja todellista yhteistyötä yrityksesi kanssa. Lähtökohtamme on aina määritellä ja löytää kunkin yrityksen tilanteeseen sopivin yksilöllinen asiakaspalveluratkaisu.

Meillä Sentraalilla on pitkä ja monipuolinen kokemus asiakaspalvelukumppanuuksista. Tiedämme, mitä onnistunut kumppanuus edellyttää, miten se käynnistetään ja kuinka sitä kehitetään pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaan kanssa.


Ulkoistuksen aloitusvaiheessa käsiteltäviä asioita:

Mitä ja milloin olet ulkoistamassa?
Koko asiakaspalvelu kerralla, osittain vaiko vaiheittain?

Ulkoistuksen tavoitteiden määrittelu
Haetko parempaa laatua? Asiakaskokemuksen parantamista? Nopeampaa palvelua? Laajempia palveluaikoja? Kustannussäästöjä? Tukea uusien palvelukanavien käyttöönottoon?

Asiakaspalveluprosessin kuvaaminen
Mihin aikoihin ja missä kanavissa palvellaan? Miten ja kuinka nopeasti vastataan? Mitä tietoja tarvitaan ja mistä ne löytyvät? Milloin kysytään lisätietoa yrityksesi omilta asiantuntijoilta?

 Toimintamalleista sopiminen
Määrittelemme yhdessä yrityksesi kanssa asiakaspalveluratkaisun, tavoitteiden ja niiden mitattavuuden. Sovimme yhteistyömme toimintamallit, pelisäännöt ja vastuut.

 Perehdytys tuotteisiin ja palveluihin
Asiantuntijanne perehdyttää valmentajamme yrityksesi tuotteisiin ja palveluihin. Valmentajamme kouluttaa muun asiakaspalvelutiimin ja huolehtii sen jatkuvasta valmennuksesta.

 Ohjeistus ja tietojärjestelmät
Huolehdimme yhdessä yrityksesi kanssa ohjeistuksista ja avaamme pääsyn tarvittaviin tietojärjestelmiin.

 Palvelun aloitus
Sovimme milloin ja mitkä asiakaskontaktit eri kanavista ohjataan meille.

Hyvä aloitus tuo hyötyjä pitkällä aika välillä

Aina riittävästi osaavia resursseja asiakaspalvelussasi

Asiakaspalvelukumppanuudessa meidän tehtävänämme on varmistaa aina oikea määrä osaavia ja sitoutuneita ammattilaisia palvelemassa asiakkaitasi.

Asiakkaana sinun ei tarvitse huolehtia rekrytoinnista, resursoinneista ja ruuhkapiikkeistä tai osaamisen varmistamisesta koulutuksineen ja perehdytyksineen. Voit unohtaa henkilöstösuunnittelun, perehdytykset, osaamisen varmistamisen, suoritusten johtamisen, jatkuvan valmennuksen sekä arkipäivän esimiestyön ja johtamisen. Sen sijaan voit keskittyä rauhassa asiakaspalvelun strategiseen johtamiseen.

Asiakaspalvelukumppanina hoidamme nämä kaikki puolestasi ja teemme tämän joka päivä tehokkaasti ja kokeneesti – tämä on meidän ydinosaamistamme.

Seuranta ja jatkuva kehitys

Seuraamme ja raportoimme asiakaskontaktien laatua, määriä ja aiheita. Asiakasrajapinnasta kerätyn tiedon perusteella kehitämme toimintaa jatkuvasti yhdessä yrityksesi kanssa.

 

Selkeät hyödyt asiakaspalvelukumppanuudesta sinulle

  • Joustavat ja skaalattavat palveluajat ja –kanavat

  • Joustavat kustannukset ja resurssit

  • Asiakaskokemuksen paraneminen

  • Vahva pohja kehittämiselle ja lisämyynnille asiakaspalvelun kautta

Etsitkö erinomaista asiakaspalvelu­kumppania?

Haluatko kuulla tarkemmin kuinka voimme tukea yrityksesi asiakaspalvelua ja luoda parempia asiakaskokemuksia? Kerron siitä ja selkeästä aloitusmallistamme mielelläni lisää, ota yhteyttä!

Pyydä yhteydenottoa
Olli Salmela

Olli Salmela

Myyntipäällikkö

Puh. 029 0100123