Asiantuntevaa ja myynnillistä asiakaspalvelua energiatoimialalle

Toimialan tuntevasta kumppanista saat tehokkaan ja asiantuntevan avun asiakaspalvelusi hoitamiseen.

Voisiko asiakastyytyväisyyttä nostaa, asiakaspalvelun laatua parantaa tai tavoitettavuutta lisätä eri kanavien avulla? Voisiko asiakaspalvelun valjastaa myynnillisellä otteella ja tukea esimerkiksi asiakkaiden pysyvyyttä tai tehdä lisämyyntiä? Oli tavoitteesi mikä tahansa, meidän avullamme löydät ratkaisut asiakaspalvelun tarpeisiisi.

OTA YHTEYTTÄ

Energiatoimialan osaava asiakaspalvelukumppani

Kun tarvitset asiantuntevaa kumppania, me olemme luottokumppani jo usealle energiatoimialan yritykselle. Esimerkiksi energiayhtiö Loisteen kanssa olemme tehneet yhteistyötä jo vuodesta 2004. Pitkäaikaisten kumppanuuksien kautta kertynyt vahva osaamisemme loppuasiakkaiden tarpeista ja tyypillisistä yhteydenottojen aiheista sekä säädösten ja markkinatilanteen aiheuttamien muutosten tarkka seuraaminen tekevät meistä erityisen osaavan kumppanin.

Oli toimiala mikä tahansa, me Sentraalilla paneudumme siihen huolella ja rakennamme palveluratkaisut asiakkaiden ja toimialan tarpeet huomioiden. Tällaisella mallilla kumppanuus tuottaa parasta mahdollista tulosta, sen on kokemuksemme asiakaspalvelukumppanuuksista meille osoittanut.

 Toimimme yrityksesi liiketoimintatavoitteiden mukaisesti

Asiakaspalvelun johto säilyy aina yritykselläsi

Toimimme kuin osana organisaatiotasi

Asiakasrajapinnan tieto ei katoa

Asiakaspalvelun ulkoistus tarkoittaa meille aitoa asiakaspalvelukumppanuutta ja tiivistä yhteistyötä yrityksesi kanssa. Muunmuassa energiayhtiö Loisteen kanssa kehitimme yhdessä asiakkuuden hoitomallit ja seuraamme sekä kehitämme palveluita aktiivisesti.

Tutustu tästä tarkemmin asiakaspalvelukumppanuusmalliimme

Tehokasta ja asiantuntevaa asiakasyhteydenottojen hoitoa

Energia-, vesi- ja laajakaistapalveluja tarjoavan Neven asiakkaiden yhteydenottojen ja palvelukanavien määrät ovat kasvaneet. Sentraali hoitaa Neven asiakaspalvelua monipuolisella toimialaosaamisellaan. Asiakaspalvelun saatavuus on parantunut kanavien määrää lisäämällä ja aukioloa laajentamalla. Laadukkaan palvelun takaa riittävän suuri asiakaspalvelutiimi.

Lue tarkemmin Neven haasteista, ratkaisusta ja tuloksista tai lataa koko asiakastarina alta!

“Tarvitsemme tueksemme Sentraalin kaltaisen kumppanin, jolla on monien toimialojemme osaamista, riittävän paljon henkilöstöä asiakkaidemme palvelemiseksi ja erinomainen asiakaspalveluosaaminen.”

Hannu Vaara, digitaalisen liiketoiminnan johtaja

Haasteena riittävät resurssit ja usean eri toimialan osaaminen

Konserni on kasvanut nopeasti ja sen myötä kontaktien määrä ja monikanavaisuuden kehittyminen ovat luoneet aivan uuden vaatimustason asiakaspalvelun saatavuudelle.

Ratkaisuna vahva osaaminen toimialoista ja pohjoisesta toimintaympäristöstä

Neve arvostaa Sentraalin toimialaosaamista ja mainiota kehittämisen asennetta. Lisäksi Sentraalin pohjoiset yksiköt ymmärtävät alueellisesti vaikuttavat asiat Neven toimintaympäristössä, joka on Neven ja Sentraalin kumppanuudessa erittäin tärkeä tekijä.

Tuloksena aito kumppanuus, joka syventää luottamusta ja lisää operatiivista tehokkuutta

Nevessä ollaan hyvin tyytyväisiä Sentraalin kanssa tehtyyn yhteistyöhön. Toimialaosaaminen, eri palvelukanavien hallitseminen ja resurssien riittävyyden tarpeet on hoidettu Sentraalilla erinomaisesti.

Neven asiakastarina

Nappaa vinkit ja lue kuinka Neven asiakaspalvelun saatavuus on parantunut kanavien määrää lisäämällä, aukioloa laajentamalla ja riittävän suurella osaavalla asiakaspalvelutiimillä.

Lataa asiakastarina

Millainen on hyvä asiakaspalvelukumppani energiatoimialalle ?

  • osaa tuloksellisesti neuvoa asiakkaitasi
  • tukee asiakaspalvelun myynnillisellä otteella esimerkiksi asiakkaiden pysyvyyttä ja tekee lisämyyntiä
  • tietää markkinatilanteen ja säädösten aiheuttamat muutokset
  • ratkaisee tehokkaasti, nopeasti ja laadukkaasti asiakaspalvelutarpeet myös poikkeustilanteissa
  • hoitaa asiakaspalvelua kaikissa kanavissa asiantuntevasti ja ystävällisesti
  • kehittää proaktiivisesti asiakaspalvelua, asiakaspalvelu on aina ajantasalla ja kulkee kehityksen mukana

Miksi juuri Sentraali?

Ymmärrämme energiatoimialan infrastruktuurin, sopimusmallit ja tiedämme miten poikkeustilanteissa toimitaan.

Lähtökohtamme on aina määritellä ja löytää kunkin yrityksen tilanteeseen sopivin yksilöllinen ratkaisu.

Toimimme ja hoidamme asiakaspalvelua yrityksesi tavoitteiden mukaisesti. Osaamme ohjata päivittäiset rutiinit tukemaan yrityksesi laajempaa strategista päämäärä.

Hyvän asiakaspalvelukokemuksen luominen kaikissa kohtaamisissa ja kaikissa kanavissa on meille itsestäänselvyys.

Osaava henkilöstömme on tärkeimmässä roolissa tuottamassa asiantuntevaa, henkilökohtaista, ystävällistä ja merkityksellistä asiakaspalvelua yrityksesi asiakkaille.

Operatiivinen toimintamallimme sekä kiitetty osaamis- ja kouluttamistapamme varmistavat onnistuneen ulkoistuksen ja aidon asiakaspalvelukumppanuuden luomisen.

Tiesitkö, että ulkoistuksen aloittaminen on yllättävän helppoa?

Oli yrityksesi tarve pieni – kuten yksittäisen palvelukanavan lisääminen – tai laajempi monikanavainen asiakaspalvelukokonaisuus, me Sentraalilla voimme auttaa. Ulkoistuksen aloitusmallimme tekee siitä erityisen helppoa.

Asiakaspalvelun ulkoistuksen voi aloittaa pienestä osasta ja laajentaa tarpeiden mukaan. Yhteistyömme Neven kanssa alkoi siten, että Neve tarvitsi oman henkilöstön rinnalle kumppania avukseen. Toiminnan kehittyessä ja laajentuessa Neve siirsi Sentraalin hoidettavaksi kaikki ensimmäisen tason yhteydenotot.

Me Sentraalilla hoidamme asiakaspalvelua digitaalisissa kanavissa chatistä sähköpostiin ja sosiaaliseen mediaan sekä puhelimitse ja myös kasvokkain asiakaspalvelupisteessä. Mm. Neve on luottanut Rovaniemen Revontulen asiakaspalvelupisteen meidän hoidettavaksi. Energiayhtiö Loisteen tavoitteena on toimialan paras palvelukokemus. Se edellyttää, että asiakkaat voivat asioida itselleen mieluisissa kanavissa ja eri kanavien hallitseminen on Sentraalin kaltaisen asiakaspalvelukumppanin ydinosaamista.

Viisi hyvää syytä ulkoistaa asiakaspalvelu:

1. Joustavat palveluajat ja -kanavat

Yrityksesi on helppo lisätä asiakaspalvelun aukioloaikoja tai ottaa käyttöön uusia palvelukanavia tarpeen mukaan ilman raskaita rekrytointiprosesseja, uusia kiinteitä kuluja tai investointeja järjestelmiin ja koulutukseen.

2. Asiakaskokemuksen paraneminen

Asiakaspalvelun laadun paraneminen ja asiakastyytyväisyyden kasvu pidempien palveluaikojen, monipuolisten palvelukanavien sekä asiantuntevien ja motivoituneiden asiakaspalvelun ammattilaisten myötä parantaa asiakaskokemusta kaikissa kanavissa.

3. Lisämyyntiä yrityksellesi, lisäarvoa asiakkaillesi

Hyvä ja oikealla tavalla myyntihenkinen asiakaspalvelu pystyy esimerkiksi vähentämään peruutusten määrää. Energiatoimialalla työskentelemme määräaikaisten asiakkuuksien jatkojen parissa tai autamme voittamaan takaisin asiakkuuden irtisanomista suunnittelevia asiakkaita.

4. Joustavat kustannukset ja resurssit

Ulkoistuksessa yrityksesi kulut ovat muuttuvia: maksat asiakaskontaktien hoidosta, aktiivisesta ajasta asiakkaiden kanssa. Et kokonaistyöajasta sivukuluineen kuten oman asiakaspalvelun kohdalla. Kumppanin kanssa saat asiakaspalveluun aina joustavasti lisäresursseja kun siihen on tarvetta.

5. Helppo aloittaa

Nopea ja ketterä ulkoistuksen aloitusmallimme mahdollistaa liikkeelle lähdön jopa muutamassa viikossa. Voit aloittaa esimerkiksi chat-palvelun avaamisella ja sen jälkeen laajentaa asiakaspalvelukanavia tarvittaessa portaittain.

Etsitkö osaavaa energiatoimialan asiakaspalvelukumppania?

Haluatko kuulla lisää energiatoimialan asiakaspalvelun ulkoistuksesta ja käytännön tekemisestä? Ota yhteyttä ja keskustellaan onnistuneista asiakasreferensseistä ja toimialan erityistarpeista sekä siitä, miten voisimme auttaa sinun organisaatiotasi.

Pyydä yhteydenottoa
Olli Salmela

Olli Salmela

Mikko Luhtaniemi

Puh. 029 0100123