DNA – Alltid tillgänglig för sina kunder

DNA – alltid tillgänglig för sina kunder

Välkända finländska datakommunikationskoncernen och varumärket DNA erbjuder telefon-, data- och tv-tjänster av hög kvalitet för att människor ska kunna hålla kontakt, trivas och arbeta. DNA inledde sitt samarbete med Sentraali 2008.

Med Sentraali kan vi lita på att både servicen och kompetensen är på hög nivå.”

— Jouko Kalsi, avdelningschef, DNA

DNA vill erbjuda sina kunder bra och snabb service. På grund av varierande volymer har det varit en utmaning för företaget att garantera en hög servicenivå dygnet runt på ett kostnadseffektivt sätt.

Sentraali ansvarar för kundservicen när DNA:s egen kundtjänst är stängd. Tjänsterna består i huvudsak av att ta emot anmälningar om fel och problem med täckning, tillfällig blockering av mobilabonnemang då mobiltelefoner tappas bort eller blir stulna, samt att notera olika fel på abonnemang och tilläggstjänster.

Tack vare samarbetet med Sentraali kan DNA alltid nås av sina kunder. Förutom snabb och ständig tillgänglighet erbjuds DNA:s kunder även god och kompetent kundservice i alla situationer.