Loiste – branschens bästa serviceupplevelse

Loiste – branschens bästa serviceupplevelse

Loiste är ett energibolag som servar cirka 200 000 kunder runt om i Finland. Sentraali och Loiste har samarbetat ända sedan 2004.

Sentraali fokuserar helt på lösningar – inget problem är för stort för att lösas tillsammans”

— Rauni Huusko, kundtjänstchef, Loiste Energia Oy

Loiste vill erbjuda sina kunder branschens bästa serviceupplevelse. Det är emellertid utmanande att konstant upprätthålla hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt, eftersom volymerna varierar mycket. Hur kan man kombinera den bästa serviceupplevelsen med skalbara kostnader?

Sentraali ansvarar för Loistes hela kundtjänst vardagar kl. 8–20. Kundtjänstlösningarna har utvecklats tillsammans, och man följer upp och utvecklar servicenivån genom fortgående utbildning för kundtjänstteamet. Grunden för allt detta är en stark ömsesidig vilja att uppnå ett gemensamt mål: de bästa kundmötena.

På Loiste är man nöjda med sitt långsiktiga partnerskap med Sentraali. Loiste sökte en kundtjänstpartner för att låta företaget koncentrera sig på sin kärnkompetens: att utveckla produkter, serviceprocesser och nya lösningar. Tack vare samarbetet med Sentraali kan Loiste erbjuda sina kunder bra och kompetent service med skalbara kostnader. Sentraalis fokus på lösningar får särskilt mycket beröm – då man möter frågor eller utmaningar ger man inte upp, utan man försöker alltid hitta en lösning.